Przejdź do głównej treści

Oficjalna strona I LO im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie Oficjalna strona I LO im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie

Oficjalna strona I LO im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie

Witamy serdecznie na oficjalnej stronie I LO im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie!

Wycieczka szkolna do Grecji (9.06- 18.06)

Utworzono dnia 20.06.2017, 08:49 przez: Monika Wąsińska
Czcionka:

Wyruszyliśmy z Częstochowy w piątek 9.06. o godz. 7.00, razem z opiekunami p. prof. : Katarzyną Tazbir, p. Małgorzatą Pniak i p. prof. Arkadiuszem Rekiem. Nowym doświadczeniem były dla nas przejścia graniczne: Węgry – Serbia, Serbia – Macedonia, Macedonia – Grecja. Grecja powitała nas słońcem. Po zakwaterowaniu w hotelu Ira w Leptokarii ruszyliśmy na pierwszy spacer urokliwymi uliczkami Laptokarii. Wieczorem, po pysznej kolacji, odbyły się zajęcia sportowe i integracyjne na boisku nad brzegiem morza. W niedzielę przeżyliśmy pierwsze spotkanie z kulturą grecką, uczestniczyliśmy w obrzędach religijnych w cerkwi. Po południu poszliśmy brzegiem morza do Zamku Kastro, gdzie czekała na nas słodka niespodzianka przygotowana przez opiekunów. Poniedziałkowy poranek przywitał nas piękną pogodą. Po śniadaniu wybraliśmy się na najbardziej wyczekiwaną wycieczkę na Olimp. W czasie drogi pani przewodniczka przypomniała nam najpiękniejsze mity greckie. Widoki podczas wycieczki pieszej do wodospadu na Olimpie były wyjątkowe. Po zdobyciu Olimpu czekała na nas kolejna atrakcja – Stary Pantalejmo – najwyżej położone miasteczko z przepiękną cerkwią i urokliwymi uliczkami.

We wtorek mieliśmy bliskie spotkanie z kulturą grecką – pachnący targ z oryginalnymi potrawami, oliwkami, oliwami i ogromem przypraw. Po przyjściu z targu wyczekiwana sjesta i poczta francuska. Opiekunowie pełnili rolę listonoszy. Późnym popołudniem krótki odpoczynek na plaży. Mimo późnej pory słońce mocno nas ogrzewało. W środę rano zbudziliśmy się bardzo, bardzo wcześnie. Wyruszyliśmy w stronę miasteczka Kalampaka, u podnóża Meteorów. Po drodze zatrzymaliśmy się u źródeł Afrodyty. Nie było wśród nas osoby, która nie chciałaby umyć twarzy w tym źródełku. Obok zdroju Afrodyty jeszcze jedna niespodzianka – źródełko, które cudownie leczy oczy. Po krótkiej "kąpieli" w leczniczej wodzie ruszyliśmy w kierunku Meteorów. Klasztory "zawieszone na niebie" zbudowane są na niedostępnych, stromych wieżach skalnych. Obecnie czynnych jest tylko 6 z 24 wzniesionych w XIV wieku klasztorów. My zwiedziliśmy jeden z nich – Klasztor Sw. Stefana. Tej wycieczki nie zapomnimy nigdy.

Czwartek to czas odpoczynku. Pogoda nam sprzyja, nie ma upału, odpoczywamy na plaży. "Bitwa" w dwa ognie wodnymi balonami sprawiła nam bardzo dużo radości. Na kolację gospodarze przygotowali nam niespodziankę, podano musakę – tradycyjną grecką potrawę.

Po kolacji jedziemy do Katerini, pięknego miasteczka położonego na Riwierze Greckiej. Mamy czas na zdjęcia, upominki dla bliskich. W piątek już o 6.00 rano grupa zainteresowanych wyjechała z p. Małgorzatą Pniak na rejs na wyspę Schiatos (na wyspie kręcony był film Mamma Mia). Pozostali mają zajęcia sportowe, a wieczorem kolejna niespodzianka przygotowana przez opiekunów: wieczór grecki na plaży przy blasku lampionów i wspaniałej muzyce, do której śpiewaliśmy, tańczyliśmy zorbę, belgijkę i makarenę. Podsumowaliśmy również cały wyjazd: były nagrody, medale. Każdy z nas otrzymał również mały upominek od opiekunów: muszlę, liść laurowy, mini – słownik polsko – grecki, przepisy kulinarne regionalnych potraw greckich.

W sobotę dzień dla nas smutny, żegnamy się z Olimpem, ruszamy do Polski, Grecja żegna nas deszczem. Wszystko co dobre, szybko się kończy. Jesteśmy bardzo zmęczeni, gdyby nie przejścia graniczne spalibyśmy całą drogę. W niedzielę szczęśliwie dotarliśmy do Częstochowy. Trudno było się nam rozstać i wrócić do "szarej" codzienności. Za nami piękne dni, pełne emocji, wrażeń. Grecja na zawsze zostanie w naszej pamięci.

Uczestnicy

11. 16.30 - 17.15

Ranking olimpijski COPTIOSH

Tutoring - nowa filozofia kształcenia

Stowarzyszenie Absolwentów i Przyjaciół 1 Liceum im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie