Przejdź do głównej treści

Oficjalna strona I LO im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie Oficjalna strona I LO im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie

Oficjalna strona I LO im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie

Witamy serdecznie na oficjalnej stronie I LO im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie!

Wycieczka mediów szkolnych do Warszawy

Utworzono dnia 07.10.2017, 22:25 przez: Edyta Jankowska
Czcionka:

W piątek 6.10 uczniowie naszej szkoły działający w szkolnych mediach, wybrali się na wycieczkę do Warszawy. Jej celem było zwiedzenie redakcji Radia Zet i powiązanych z nim stacji radiowych oraz studia Telewizji Polskiej. Tradycyjnie, spod Filharmonii, wyruszyliśmy o 6:50. Po około trzygodzinnej podróży dotarliśmy do stolicy i skierowaliśmy swe kroki na ulicę Żurawią 8, gdzie mieści się budynek rozgłośni Radio Zet. Przywitani przez Marzenę Chełminiak, absolwentkę naszej szkoły, w dwóch grupach rozpoczęliśmy zwiedzanie redakcji. Natknęliśmy się podczas niego na kilka znanych osobistości, m.in. udzielającą wywiadu Krystynę Jandę, Paulinę Przybysz oraz wokalistę Lady Pank Janusza Panasewicza. Na początku zobaczyliśmy główne studio radiowe, w którym nagrywane są wywiady. Następnie przeszliśmy do centralnego punktu rozgłośni, gdzie urzęduje Mateusz Ptaszyński - jeden z głównych spikerów Radia Zet. To dziwne uczucie, słyszeć tak dobrze znany głos nie z odbiornika, a z ust żywej osoby. Od niego i pani Marzeny usłyszeliśmy zgodnie jedną radę - jeśli chcecie zostać dziennikarzami, nie studiujcie dziennikarstwa. W praktyce bowiem okazuje się, że bardziej przydatne w tej branży są spontaniczność, umiejętność pracy w zespole oraz pozytywne podejście do życia. Potem zajrzeliśmy jeszcze do kilku ciekawych miejsc w biurze, m.in. gabinetu, gdzie wydawane są nagrody dla zwycięzców SMS-owych konkursów Radia Zet oraz do pracowni dźwiękowców. Na zakończenie zwiedzania zrobiliśmy wspólne zdjęcie z panią Marzeną oraz wręczyliśmy jej kilka drobnych upominków z motywami "Słowaka". Kolejnym punktem wycieczki było studio TVP. Podczas zwiedzania zobaczyliśmy  muzeum Telewizji Polskiej, studio, gdzie nagrywane jest "Pytanie na Śniadanie" oraz kilka największych pomieszczeń kompleksu. Po zakończeniu wizyty udaliśmy się pod Pałac Kultury i Nauki,skąd wyruszyliśmy na  spacer po słonecznej Warszawie. Nie zabrakło też czasu na spożycie obiadu  w prestiżowych restauracjach. Około godziny 17 wyruszyliśmy w drogę powrotną do Częstochowy. Pod Filharmonię zajechaliśmy po czterech godzinach, przepełnieni wrażeniami z całego dnia. Dziękujemy Kubie Szewczykowi oraz paniom prof. Edycie Jankowskiej i Elizie Kulińskiej za zorganizowanie wycieczki.

Eryk Kawecki kl. IIa

11. 16.30 - 17.15

Ranking olimpijski COPTIOSH

Tutoring - nowa filozofia kształcenia

Stowarzyszenie Absolwentów i Przyjaciół 1 Liceum im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie