Przejdź do głównej treści

Oficjalna strona I LO im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie Oficjalna strona I LO im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie

Oficjalna strona I LO im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie

Witamy serdecznie na oficjalnej stronie I LO im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie!

Wycieczka do stolicy

Utworzono dnia 19.06.2017, 08:38 przez: Monika Wąsińska
Czcionka:

13 czerwca klasa 2b, wraz z kilkoma osobami z innych klas oraz p. prof. Agnieszką Wiklińską i p. prof. Małgorzatą Hercog, wybrała się na dwudniową wycieczkę do Warszawy. Z lekka zaspani, ponieważ niektórzy z nas musieli obudzić się nawet o czwartej rano, ale mimo to pełni energii na czekającą nas przygodę, stawiliśmy się o 5:45 na zbiórkę przed filharmonią. O godzinie 6.00 wyruszyliśmy.

Pierwszym zwiedzanym przez nas miejscem był Sejmu RP, gdzie zostaliśmy oprowadzeni przez przewodnika po najważniejszych pomieszczeniach znanego wszystkim z telewizji gmachu. Następnym punktem wycieczki był Zamek Królewski – niesamowite miejsce, pełne cudownie umeblowanych i udekorowanych pokojów, w których kiedyś rezydowała rodzina królewska. Następnie, plan naszej wycieczki przewidywał udanie się do hostelu w celu odświeżenia się i przebrania, ponieważ już na godzinę 19.00 mieliśmy być w Teatrze Narodowym. Obejrzeliśmy tam spektakl na podstawie komedii Moliera „Świętoszek” pod tytułem „Tartuffe albo Szalbierz” z największymi gwiazdami warszawskiej sceny teatralnej, takimi jak: Jerzy Radziwiłowicz, Danuta Stenka czy Anna Chodakowska. Oczarowani sztuką, wróciliśmy do hostelu, by wyspać się na czekający nas następny dzień wrażeń. A rozpoczął się on zwiedzania Muzeum Żydów Polskich POLIN – bardzo ciekawego miejsca, które pozwoliło nam bliżej poznać historię Żydów na ziemiach polskich. Oprócz tego, fakt, że jest to muzeum interaktywne, jeszcze bardziej pozwolił nam odczuć na własnej skórze tę historię. Po muzeum udaliśmy się do warszawskich Łazienek – spędziliśmy tam naprawdę dużo czasu, ponieważ zwiedzanie to obejmowało wizytę w Starej Oranżerii, Białym Domku i Pałacu Myślewickim. Nasza grupa zafascynowana była nie tylko jednym z bardziej rozpoznawalnych elementów Łazienek – pawiem – ale także całością tego parku. Niezwykłe przeżycie! Po zwiedzaniu Łazienek wybraliśmy się do Złotych Tarasów na obiad i ostateczne pożegnanie z Warszawą, ponieważ po obiedzie przyszedł czas na zbiórkę i wyjazd do Częstochowy.

Emilia Florczyk kl. II b

11. 16.30 - 17.15

Ranking olimpijski COPTIOSH

Tutoring - nowa filozofia kształcenia

Stowarzyszenie Absolwentów i Przyjaciół 1 Liceum im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie