Przejdź do głównej treści

Oficjalna strona I LO im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie Oficjalna strona I LO im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie

Oficjalna strona I LO im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie

Witamy serdecznie na oficjalnej stronie I LO im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie!

Wycieczka Anglia - Walia - Tropical Island

Utworzono dnia 27.05.2019, 13:26 przez: Monika Wąsińska
Czcionka:

W dniach 06.04-13.04.2019 r. uczniowie naszej szkoły pod opieką pań prof.: Agnieszki Mrowiec - Smagi i Joanny Tatarczyk wzięli udział w wycieczce do Anglii i Walii.

Po przeprawie przez kanał La Manche i dotarciu do Londynu zaczęliśmy zwiedzanie od przejażdżki London Eye, z którego mogliśmy podziwiać panoramę stolicy. Następnie udaliśmy się na spacer przed London Bridge pod katedrę Westminister oraz parlament, obejrzeliśmy Big Ben z bliska, Downing Street z siedzibą premiera, James Park, Buckigham Palace, Tafalgar Squer z Kolumną Nelsona, a także zwiedziliśmy Galerię Narodową i jej liczne wystawy.

Dzień drugi zwiedzania spędziliśmy w Oxfordzie. Mieliśmy przyjemność zobaczyć miasto uniwersyteckie oraz spacerować pomiędzy kolegiami King’s Collage oraz Trinity College. Następnie udaliśmy się do Stratford Upon Avon, gdzie spacerowaliśmy wśród malowniczych domów i uliczek, a także zobaczyliśmy dom Williamia Shakespeare. Następnie czekał nas przejazd do Chester w hrabstwie Cheshire, gdzie podziwialiśmy deptak z piękną zabudową.

Dzień trzeci wycieczki zaczęliśmy od przejazdu do Conwy, pięknego miasteczka z górującym nad nim zamkiem, gdzie spacerowaliśmy po murach obronnych. Następnie czekał nas przejazd do Caernarfon, gdzie zwiedziliśmy siedzibę księcia Walii. Dalej udaliśmy się do miejscowości Aberystwyth nad wybrzeże Atlantyku.

Następny dzień zaczęliśmy od przejazdu przez malowniczy Park Narodowy Brecon Beacons podziwiając widoki. Po dotarciu do Cardiff – stolicy Walii zwiedziliśmy zamek oraz Muzeum Narodowe.

Piątego dnia zwiedzania powróciliśmy do Londynu, gdzie mieliśmy okazję przemieszczać się metrem. Zwiedziliśmy zjawiskowe British Museum oraz Covent Garden. Następnie czekał nas rejs Tamizą w kierunku Greenwich, obserwatorium astronomiczne z południkiem 0 oraz zwiedzanie Królewskiego Muzeum Morskiego. Po dniu pełnym wrażeń pożegnaliśmy Londyn i wyjechaliśmy w kierunku Niemiec.

Kolejnego dnia rano przyjechaliśmy do Krausnick, gdzie - po obfitującym w piesze wyprawy pobycie w Londynie - mogliśmy zregenerować się w Tropical Island – obiekcie wypoczynku pełnego tropikalnych roślin, lagun i wielu innych atrakcji. Po dniu spędzonym w tak niepowtarzalnym i odprężającym miejscu przyszedł czas powrotu, udaliśmy się więc w stronę Polski, podróż minęła spokojnie na wspominaniu odwiedzonych przez nas miejsc.

Marta Kłyszewska, klasa I e

Wycieczka Anglia - Walia - Tropical Island (6-13.04.19 r.)

Utworzono dnia 27.05.2019, 13:29

E-dziennik

Ranking olimpijski COPTIOSH

Tutoring - nowa filozofia kształcenia

Stowarzyszenie Absolwentów i Przyjaciół 1 Liceum im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie